امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

Monday 29 April 2024

مدل پرده زبرا در کجا کاربرد دارد؟

1402/09/04
کد خبر : 2408356
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 279 نفر

پرده یکی از مهم ترین وسایل تزیینی است که می تواند به تنهایی دکوراسیون یک خانه را زیبا و نفس گیر و یا خسته کننده جلوه دهد. یکی از مدل پرده هایی که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده، مدل پرده زبرا است. تا چند سال پیش پرده های زبرا نه تنها در بازار ایران، بلکه حتی در بازارهای کانادا و آمریکا نیز ناشناخته بودند. پرده زبرا از کره جنوبی وارد اروپا و آمریکا شد و به این ترتیب در سراسر جهان گسترش یافت تا حدی که امروز همه درباره خرید و قیمت پرده زبرا سوالاتی می پرسند. از آنجایی که بیشتر افراد درباره مدل پرده زبرا اطلاعات کمی دارند، ما قصد داریم در این مطلب به طور کامل به معرفی این پرده، ویژگی ها، انواع و کاربرد آن بپردازیم.

مدل پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا یک مدل پرده مدرن است. پرده های مدرن باید دو ویژگی اساسی و مهم را داشته باشند، یعنی باید از نظر مکانیزم عملکرد، از آخرین دستاوردهای فناوری استفاده کرده و نوین باشند و از نظر ظاهری نیز مطابق سلیقه جامعه امروزی باشند. مدل پرده زبرا از یک نوار افقی توری و یک نوار افقی پارچه ای دوخته شده که این نوارها به صورت یکی درمیان روی یکدیگر قرار گرفته اند، درست مانند لایه های پوست گورخر و به همین علت، به این مدل، زبرا می گویند.

پرده زبرا از چه موادی ساخته میشود؟

پارچه پرده زبرا معمولا از پلی استر و پارچه های مصنوعی دیگر ساخته شده و قطعات سخت افزاری کرکره ها از آهن، آلومینیوم و چوب ساخته می شود.

 

مدل پرده زبرا

ویژگی های  مدل پرده زبرا

  • کنترل روشنایی

مهم ترین ویژگی که پرده زبرا را از دیگر مدل ها متمایز میکند، توانایی کنترل نور آن میباشد. حتی اگر پنجره خود را به طور کامل باز کنید، باز هم می توانید نور ورودی را تنظیم کنید. دلیل این امر این است که لایه پارچه ای پرده زبرا آفتاب را مسدود میکند، درحالی که لایه توری به دلیل جنس نازکش، باعث ورود نور به داخل فضا می شود، بنابراین سایه و آفتاب به یک اندازه وارد فضا می شوند.

  • حفاظت از حریم خصوصی

یکی از وظایف مهم پرده، حفاظت از حریم خصوصی داخل منزل میباشد که مدل پرده زبرا با داشتن 2 لایه حفاظتی به خوبی از عهده این وظیفه برمی آید. لایه اول، تور است که حداکثر میزان نور را وارد فضا کرده و دیگران به راحتی می توانند داخل را ببینند اما لایه دوم پارچه است که دید همسایگان و افراد غریبه را کور میکند.

  • نگهداری آسان

جنس پارچه کرکره زبرا معمولا از پلی استر و نخ پنبه تولید می شود، و این پارچه ها به طور طبیعی استاتیک هستند، یعنی گرد و غبار کمی را به خود جذب میکنند، بنابراین نیازی نیست که نگران تمیز کردن و شستشوی آنها باشید. در صورتی که آلودگی و گرد و غبارهای زیادی روی پرده قرار گرفت، می توانید روی آن جاروبرقی کشیده و با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

  • استفاده آسان

استفاده از مدل پرده زبرا بسیار راحت است و می توان بر اساس نیاز و بودجه خود، می توان از پرده های زبرا دستی استفاده کرد. پرده زبرا دستی، مشابه کرکره های معمولی توسط یک طناب به یک غلطک متصل است و با جا به جایی آطناب، می توان کرکره را بالا و پایین کشید. برخی از مدل های پرده زبرا دارای موتور هستند و می توان آنها را با استفاده از ریموت یا تلفن تنظم کرد، در حالی که برخی دیگر بی سیم هستند و باید با استفاده از پشتیبانی ارائه شده تنظیم شوند. پرده هایی که با کنترل از راه دور تنظیم می شوند، برای مکان هایی به کار می روند که از دسترس خارج بوده و یا بسیار دور میباشند.

  • محافظت از اشیاء داخل خانه

همان طور که میدانید خورشید حاوی اشعه مضر ماورای بنفش (UV) است که باعث آسیب رساندن و از بین بردن رنگ وسایل می شود. بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق، نصب یک پرده مناسب است. مدل پرده زبرا با اینکه نازک است اما لایه محافظتی عمیقی در برابر اشعه های UVA و UVB میباشد.

  • جذاب و متنوع

مدل پرده زبرا در انواع طرحها و رنگ های گوناگون در بازار موجود است و شما انتخاب های زیادی خواهید داشت. این تنوع طرح و رنگ به شما امکان ست کردن پرده زبرا با رنگ دیوار، مبل، فرض، روتختی و سایر وسایل اتاق را میدهد.

  • مادنگاری بالا

پرده زبرا قابل شستشو است، بنابرین هر زمان که پرده کثیف شد، به راحتی می توانید آن را بشویید و تا مدت ها از آن استفاده کنید. جنس با کیفیت و ظاهر زیبای آن باعث شده که افراد بتوانند تا سالیان دراز از مدل پرده زبرا استفاده کنند.

کاربردهای مدل پرده زبرا

پرده زبرا را می توان برای محیط های مختلف از پذیرایی گرفته تا ادارات و شرکت ها استفاده کرد. از آنجایی که مدل پرده زبرا انواع متنوعی دارد، شما میتوانید متناسب با محیطی که قصد نصب پرده را دارید، بهترین مدل را انتخاب کنید.

پرده زبرای پذیرایی

پرده پذیرایی مهم ترین پرده خانه است و باید روی انتخاب مدل و رنگ آن حساسیت زیادی به خرج دهیم. امروزه افراد زیادی دکوراسیون مدرن را به دکوراسیون سنتی ترجیح میدهند و همان طور که گفتیم، پرده زبرا یک مدل پرده مدرن است که به خوبی با دکوارسیون نوین ترکیب می شود. برای افزایش جذابیت و زیبایی دکور سالن پذیرایی، توصیه میکنیم که از مدل پرده زبرا طرح دار و سیلوئت استفاده کنید، اگر به دکوراسیون مینیمال علاقه دارید، پرده زبرا ساده نیز انتخاب بسیار مناسبی برای شما است. سعی کنید که رنگ پرده زبرا را با رنگ مبل، کوسن، رنگ دیوار و فرش ها ست کنید.

پرده زبرا آشپزخانه

پرده زبرا، رایج ترین مدل پرده ای است که برای آشپزخانه استفاده می شود، زیرا این مدل معمولا کوتاه است و به دلیل جنس استاتیکی که دارد، مستعد جذب گرد و غبار و آلودگی نیست، در نتیجه برای نصب در محیطی مانند آشپزخانه که خیلی سریع کثیف می شود، انتخاب مناسبی است. پرده زبرای آشپزخانه باید رنگ شاد و روشنی داشته باشد تا روحیه خانم خانه در طی آشپزی و کار حفظ شود، علاوه بر آن روانشناسی رنگ ها نشان داده است که رنگ هایی مانند نارنجی، قرمز و زرد باعث افزایش اشتها می شوند، بنابراین اگر وعده های غذایی را در آشپزخانه میل میکنید، توصیه میکنیم که پرده زبرای روشن خریداری کنید.

پرده زبرا برای اتاق خواب

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که هر پرده اتاق خوابی باید داشته باشد، حفظ حریم خصوصی افراد است. همان طور که پیش تر گفتیم، مدل پرده زبرا دید همسایگان را کور میکند و به این ترتیب هیچ نگرانی درباره حریم خصوصی اتاق خواب خود نخواهید داشت. برخلاف آشپزخانه، بهتر است رنگ پرده اتاق خواب یک رنگ ملایم باشد تا به خواب راحت و سریع شما کمک کند. رنگ هایی مانند آبی، سبز، سفید و خاکستری بهترین رنگ ها برای پرده زبرا اتاق خواب هستند.

نکات مهم درباره خرید پرده زبرا

از آنجایی که مدل پرده زبرا مطابق سلیقه و درخواست شما به صورت سفارشی نیز ساخته می شوند، قبل از ثبت سفارش، از درست بودن محاسبات و اندازه پرده خود اطمینان حاصل کنید. سالانه صدها کودک در اثر خفگی تصادفی توسط طناب ها و زنجیرهای پرده های کرکره ای جان خود را از دست می دهند. اگر بچه ها و حیوانات خانگی در خانه دارید، مدل پرده زبرا کنترلی بهترین گزینه خرید هستند.


لینک کوتاه :
http://kollbe.ir/article/show/2408356
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید