امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

Monday 20 May 2024

نان بریوش

1401/07/28
کد خبر : 13902
دسته بندی : کیک و شیرینی
تعداد بازدید : 29 نفر

بریوش در واقع یک مدل نان است که تخم‌مرغ و کره دارد و بافت بسیار نرم، پفکی و سبکی دارد. این نان با چاشنی مربا یا عسل، طعم و مزه فوق‌العاده‌ای دارد. پس دست به‌کار شوید و این نان خوشمزه را تهیه کنید.


مواد لازم
    تخم‌مرغ: ۳عدد
    شیر: ۴۰ میلی‌لیتر
    شکر: ۳۶ گرم
    مخمر خشک فوری: ۳گرم
    آرد: ۳۰۰ گرم
    نمک: ۳ گرم
    کره: ۹۰ گرم
    مقداری زرده مخلوط با شیر برای رومال

طرز تهیه
برای درست کردن این نان در ابتدای کار آرد، مخمر، تخم‌مرغ‌ها، شکر و شیر را با هم به‌خوبی مخلوط کنید و در ظرفی قرار دهید و روی آن را بپوشانید. بعد از ۳۰ دقیقه کره نرم شده را به آن اضافه کنید و ورز دهید تا کره به خورد خمیر برود و دوباره روی خمیر را بپوشانید.
بعد از گذشت ۳۰ دقیقه نمک را اضافه کنید و این بار خمیر را کاملا ورز دهید تا سطح خمیر کاملا صاف شود. سپس دوباره روی خمیر را بپوشانید و ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار داده و پس از طی شدن زمان گفته شده، به‌مدت ۸تا۱۰ ساعت در یخچال به آن استراحت بدهید. پس از طی شدن ساعات مورد نظر، خمیر را از یخچال در آورید و تقسیم کنید و به شکل دلخواه، فرم داده و در قالب‌های دلخواه خود قرار دهید.
برای پیشنهاد این خمیر را به ۱۲ قسمت حدود ۵۰ گرمی تقسیم کنید. سپس قالب‌ها را در سینی فر بچینید و روی آن را بپوشانید و به‌مدت ۲ تا ۲ ساعت و نیم استراحت دهید. پس از زمان گفته شده، زرده تخم‌مرغ را روی مواد بمالید و در فر از قبل داغ شده با دمای۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به‌مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

منبع: روزنامه همشهری

برچسب ها :
# نان بریوش

لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/13902
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید