امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

Monday 20 May 2024

پودینگ کیک شکلاتی

1401/07/28
کد خبر : 14114
دسته بندی : کیک و شیرینی
تعداد بازدید : 34 نفر

مواد لازم کیک شکلاتی:


    تخم مرغ: 3 عدد
    آرد: 300 گرم
    شکر: 200 گرم
    روغن مایع: سه چهارم پیمانه
    شیر: سه چهارم پیمانه
    پودر کاکائو: یک ق س
    وانیل: یک چهارم چ
    بیکینگ پودر: یک و یک دوم ق چ

مواد لازم پودینگ:


    پودینگ آماده نارگیلی: یک بسته
    پودر ژلاتین: یک ق س

مواد لازم تزیین:


    پودر نارگیل: به مقدار لازم
    توت فرنگی: به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. فر را روی 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. کف قالب 23 سانتیمتری را کاغذ روغنی انداخته و دیواره های قالب را با روغن چرب کنید. در کاسه همزن تخم مرغ ها را با شکر و وانیل هم بزنید تا کرمی رنگ و سبک شود. بعد همچنان که همزن روشن است شیر و روغن مایع را هم اضافه کنید و بعد دستگاه را خاموش کنید.

2. حالا آرد را درون یک کاسه بریزید و یک قاشق سوپ خوری از آرد بردارید و کنار بگذارید. سپس یک قاشق پودر کاکائو را به آرد اضافه کنید. حالا بیکینگ پودر را هم به آرد اضافه و مخلوط کنید. (هدف از کم کردن یک قاشق از آرد دستور و اضافه کردن یک قاشق کاکائو به جای آن، ایجاد توازن مواد کیک است تا کیک سنگین نشود).

3. حالا مخلوط آرد را به مواد زرده اضافه کنید و به مدت چند ثانیه با همزن بزنید تا یکدست شود (تاکید می کنم تا 10 بشمارید و بعد دستگاه را خاموش کنید).

4. مواد کیک را درون قالب بریزید و قالب را درون فر گذاشته تا به مدت 40 تا 45 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان را در کیک فرو کنید و تمیز بیرون بیاید بپزید. اجازه دهید کیک کاملا سرد شود. بعد داخل کیک را به اندازه ای که یک سانتیمتر از دیوارها فاصله داشته باشد خالی کنید تا شبیه کاسه شود.

طرز تهیه پودینگ:


1. مواد پودینگ را طبق دستورالعمل روی جعبه اش درست کنید و در انتخا یک قاشق سوپ خوری ژلاتین را به مواد اضافه کرده و هم بزنید و وقتی مواد نیم بند و ولرم شد، داخل کیک را با آن پر کنید و روی پودینگ را با پودر نارگیل بپوشانید و کیک را درون یخچال به دمت 2 ساعت استراحت دهید تا پودینگ کاملا سفت شود. حالا روی کیک را با مواد دلخواه تزیین کنید.

نکته: برای تهیه کیک همیشه مواد کیک را یک ساعت قبل به دمای محیط برسانید.

منبع: برترین ها


لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/14114
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید