امروز پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

Thursday 09 May 2024

کاری میگو هندی

1401/07/28
کد خبر : 14262
دسته بندی : غذاهای بین الملل
تعداد بازدید : 106 نفر

مواد لازم برای تهیه کاری میگو هندی

میگو پاک شده    500 گرم
پوره گوجه فرنگی    2 پیمانه
پیاز    1 عدد بزرگ
شیر نارگیل    سه چهارم پیمانه
پودر زنجبیل    1 قاشق چایخوری
پودر چیلی    1 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا    1 قاشق چایخوری
پودر کاری    1 قاشق چایخوری
پودر زیره    1 قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز    1 قاشق چایخوری
زردچوبه    1.5 قاشق چایخوری
نمک    1 قاشق چایخوری
روغن مایع    به مقدار کافی

دستور پخت کاری میگو هندی


برای تهیه کاری میگو هندی خوشمزه ابتدا میگوها را با دقت پاک می کنیم (حتما باید رگ سیاه پشت میگوها را خارج کنیم) ، سپس می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.

در این مرحله پیاز و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه پیاز را نگینی ریز خرد می کنیم و سیرها را رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و 1 قاشق روغن داخل آن می ریزیم.

سپس اجازه می دهیم تا کمی داغ شود و بعد میگوها را داخل تابه می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا میگوها به مدت 2 دقیقه تفت بخورند. مداوم تفت می دهیم تا در تابه نسوزند. بعد میگوها را از داخل تابه بیرون می آوریم.

سپس میگوهای تفت داده شده را در بشقابی می ریزیم و مجددا 1 قاشق غذاخوری روغن داخل تابه می ریزیم و روی حرارت کم می گذاریم تا داغ شود و پیاز ها را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا نرم و سبک شوند.

سپس سیرهای له شده را نیز به ان می افزاییم و تفت می دهیم. در ادامه پودر زنجبیل، پودر کاری، پودر چیلی، پودر پابریکا، پودر زیره، پودر تخم گشنیز، زردچوبه و نمک را به پیاز و سیرهای تفت داده اضافه می کنیم.

در آخر پوره گوجه فرنگی را نیز می افزاییم و همگی مواد را خوب مخلوط می کنیم تا با هم کاملا یکدست شوند. حالا دیگر از تفت دادن دست می کشیم و اجازه می دهیم تا آب گوجه ها تبخیر شود و مواد کمی غلیظ شوند.

آنوقت شیر نارگیل را همراه با میگوهای تفت خورده به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا میگوها کاملا با مواد آغشته شوند و اجازه می دهیم تا مواد کمی بجوشند.

کاری میگو هندی آماده شده را می توانید تندتر نیز سرو کنید. برای تندتر شدن نصف قاشق چایخوری پودر چیلی به آن اضافه می کنیم. کاری میگو هندی را در ظرف مورد نظر می ریزیم و به همراه نان یا برنج نوش جان کنید.

منبع: چی شی


لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/14262
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید