امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

Monday 20 May 2024

آموزش معامله در بورس

1401/07/27
کد خبر : 27513
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 62 نفر
سرمایه‌گذاری در در بورس مزیت‌های بسیاری دارد و به خاطر این مزایا، گزینه پرطرفداری محسوب می‌شود اما برای کسب سود از بازار، لازم است ابتدا برای آموزش بورس از صفر اقدام کنید. در این مقاله، شما را با بازار بورس بیشتر آشنا می‌کنیم.

 

چرا به آموزش بورس از صفر نیاز داریم؟

برای این سرمایه‌گذاری نیاز به سرمایه زیاد وجود ندارد. امروزه با حداقل 500 هزار تومان می‌توانید در سیستم‌های معاملات آنلاین نسبت به خرید سهام اقدام کنید. بنابراین نياز نیست تا در ابتدای کار با سرمایه زیاد وارد بازار شوید. با این مبالغ کم معمولا نمی‌توان کسب‌وکاری راه‌اندازی کرد. به همین دلیل بورس هر روز جای خود را بین افراد زیادی، حتی آن‌هایی که سرمایه کمی دارند، باز می‌کند.

مهم نیست کجای دنیا باشید؛ خرید و فروش سهام در هر مکانی قابل انجام است. برای انجام معاملات می‌توانید به اینترنت متصل شوید و از طریق پلتفرم‌های معاملاتی متنوع مناسب موبایل‌ یا کامپیوتر معاملات مورد نظرتان را انجام دهید.

بورس می‌تواند برای شما ثروت زیادی ایجاد کند اما کسب ثروت از راه سرمایه‌گذاری در سهام نیاز به مهارت و تجربه بالا دارد. حتی برای یادگیری نحوه کار با پلتفرم‌های معاملاتی نیز، لازم است آموزش ببینید. به همین دلیل است که بسیاری از کارگزاری‌ها، مانند کارگزاری آگاه آموزش بورس از صفر را در برنامه خود گنجانده‌اند و دوره‌های خود را از مفاهیم کلی و نحوه کار با ابزارها آغاز می‌کنند.

معامله در بورس مناسب چه کسانی است؟

قبل از شروع آموزش بورس از صفر بهتر است بدانید که سرمایه گذاری در بورس مناسب شما است و توانایی تحمل زیان و ریسک زیاد را دارید یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید چند نکته را در خود بررسی کنید:

آیا می‌توانید برای آموزش بورس از صفر اقدام کنید؟ وقت و انرژی انجام این کار را دارید؟

آیا زمان کافی برای رصد بازار در اختیار دارید؟

آیا به فکر درآمد ثابت ماهانه هستید؟

آیا سرمایه‌ای که قصد سرمایه‌گذاری آن در بورس را دارید وام یا قرض است؟ برای فعالیت در بورس باید از پس‌اندازهای خود استفاده کنید؛ سرمایه‌ای که فعلا به آن نیازی ندارید و قصد دارید سودی بیشتر از سود بانکی از آن سرمایه تولید کنید.

آیا قدرت تحمل زیان و ریسک احتمالی را داريد؟ بورس شما را در مدت خیلی کوتاه ثروتمند نمی‌کند. برای رسیدن به سود مناسب در بورس باید قدرت تحمل ریسک بالا را داشته باشید تا در آینده سرمایه‌تان را افزایش دهید.

چطور شروع به معامله در بورس کنیم؟

اگر تصمیم شما برای معامله در بورس قطعی است، بدانید که مقدمات شروع معاملات بسیار مهم است. خصوصا که در بازار صحبت از پول و سرمایه در میان است و اشتباهی کوچک می‌تواند منجر به ضرر و زیان شود!

بدون این که مفاهیم ابتدایی را بدانید در بورس شروع به سرمایه‌گذاری و معامله‌گری نکنید. برخی از افراد تازه‌کاران را از ورود به بورس منع می‌کنند و دلیل این کار را پرریسک بودن این بازار می‌دانند. اما همه افراد می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزش بورس از صفر تجربیات کافی کسب کنند و مانند افراد حرفه‌ای سرمایه‌گذاری‌ پر سودی داشته باشند.

مدیریت ریسک و سرمایه را رعایت کنید و حاضر باشید برای پیشرفت در این بازار وقت و انرژی بیشتری بگذارید.

برای شروع معامله در بازار بورس باید کد بورسی دريافت کنید؛ اما قبل از دریافت کد بورسی برای معامله نیاز به یک کارگزار رسمی دارید. کارگزاری واسط بین معامله‌گر و بازار بورس است که وظیفه دريافت سفارشات خرید و فروش سهام و انتقال آن‌ها را به سامانه معاملاتی بورس دارد.

کد بورسی مانند کد ملی شناسه‌ای یکتا است که نشان‌ دهنده هویت شما در بورس است.

برای افتتاح حساب و دریافت کد بورسی یکی از کارگزاری‌های فعال را انتخاب کنید.

پس از ثبت‌نام در سایت سجام و سایت کارگزاری موردنظر و طی مراحل لازم برای احراز هویت، کد معاملاتی به موبایل و ایمیل شما ارسال می‌شود. با این کد می‌توانید خرید و فروش سهام را انجام دهید.

بعضی از کارگزاری‌ها امکان ثبت نام بدون نیاز به مراجعه حضوری را برای مشتریان خود مهیا کرده‌اند. با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس، می‌توانید ثبت نام سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید. برای احراز هویت سجام نیز می‌توانید از طریق نسخه جدید اپلیکیشن آساتریدر اقدام کنید و به این ترتیب، بدون نیاز به مراجعه حضوری و پرداخت هزینه، کد بورسی و کد معاملاتی خود را دریافت کنید.

امروزه بیشتر سفارشات خرید و فروش سهام از طریق سامانه معاملات آنلاین (سامانه معاملات برخط) توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود. بنابراین برای خرید و فروش سهام نیازی به مراجعه به تالار بورس یا کارگزاری نیست. کارگزاری‌ها سیستم معاملات آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به سرعت سفارشات خود را ثبت کنید.

سیستم معاملاتی آنلاین بهترین روش انجام معاملات است. در سیستم معاملاتی آنلاين خرید و فروش آنی و لحظه‌ای سهام امکان پذیر است و به محض وارد کردن سفارش، خرید یا فروش درخواستی در همان لحظه انجام می‌شود.

قبل از انتخاب کارگزاری باید خدمات ارائه شده به مشتریان توسط کارگزاری را بررسی کنید. کارگزاری خوب علاوه بر خدمات پاسخگویی مناسب باید سیستم معاملاتی سریع و مناسب در اختیار شما قرار دهد؛ تا بتوانید به صورت آنلاین و لحظه‌ای اقدام به خرید و فروش سهام در قیمت موردنظر کنید.

سیستم معاملاتی خوب اختلاف‌های بین سرمایه‌گذار و کارگزار را کاهش می‌دهد. در پنل معاملات آنلاین، پرداخت آنلاین از حساب شما به حساب کارگزاری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست.

یادگیری مفاهیم اولیه و نحوه تحلیل

یادگیری مفاهیم اولیه و اصطلاحات و شرکت در دوره‌های آموزش بورس از صفر بسیار ضروری است؛ اما برای موفقیت در این بازار باید با روش‌های تخصصی انجام معاملات آشنا باشید. شما باید بتوانید تشخیص دهید که کدام سهام را در چه زمانی معامله کنید تا بتوانید بیشترین سود را کسب کنید. این نتیجه با یادگیری روش‌های تحلیلی و روانشناسی بازار مثل تابلوخوانی، تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال میسر است. برای کسب نتیجه بهتر لازم است تا هم‌زمان با یادگیری تمرین کنید تا تجربه و مهارت بیشتر کسب کنید.

در این بخش از شروع معامله در بورس، باید بیشترین انرژی را صرف کنید. معامله‌ای که با دانش و تخصص اندک انجام شود، می‌تواند باعث از دست رفتن بخش بزرگی از سرمایه شما باشد.

سخن آخر

معامله در بورس نیاز به توانایی ریسک‌پذیری و صبر بالا دارد. با فعالیت در بازار سرمایه قدمی مثبت برای آینده خود برداشته‌اید. در این راه برای یادگیری معامله در بورس و برای رسیدن به سود مناسب باید وقت و انرژی کافی بگذارید.برای سرمایه‌گذاری در بورس نیاز نیست سرمایه زیادی را در ابتدا وارد بازار کنید. در قدم اول با پس انداز خود شروع کنید و مرحله به مرحله به سرمایه اولیه خود اضافه کنید. به این ترتیب می‌توانید بازدهی خوب و مطمئن‌تری به دست آورید اما قبل از هر چیز، برای آموزش بورس از صفر اقدام کنید.


لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/27513
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید