امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

Wednesday 08 May 2024

خرید سبزی خشک با کیفیت از گیاه مارکت

1402/09/19
کد خبر : 2408407
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 114 نفر

با توجه به این‌که امروزه همه افراد با مشغله‌های گوناگونی روبرو هستند؛ کمبود وقت به آن‌ها اجازه نمی‌دهد هر زمان لازم بود؛ اقدام به خرید سبزی تازه کنند. به همین دلیل اکثر بانوان با خرید سبزی خشک اقدام به تهیه غذا و .... می‌کنند. برخی از افراد علاقمند هستند با تهیه سبزی خشک آن را برای مدت طولانی نگهداری کنند. بنابراین خرید سبزی‌های خشک را در اولویت قرار می‌دهند.

سبزی خشک چیست؟

یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای بهبودی سلامتی همه افراد؛ استفاده از سبزی خشک شده می‌باشد. سبزی‌های خوراکی و معطری که برای درست کردن انواع غذاهای خوشمزه استفاده می‌گردد؛ به عنوان سبزی خشک شناخته می‌شوند. سبزی خشک دارای خاصیت زیادی همچون داشتن فیبر؛ مواد معدنی؛ ویتامین‌هایی سالم و .... می‌باشند. برخی از افراد با توجه به رژیم غذایی خود اقدام به خرید سبزی خشک می‌کنند. یکی از دلایل مهمی که بانوان سعی می‌کنند انواع سبزی‌های خشک را خریداری و در منزل نگهداری کنند این است که در برخی از فصل‌ها سبزی تازه یافت نمی‌شود.

خشک کردن سبزیجات و روش‌های آن

خشک کردن سبزی‌ها با روش‌های مختلفی همچون خشک کردن در زیر نور آفتاب؛ خشک کردن در فر؛ خشک کردن به روش صنعتی می‌باشد. سبزی‌های خشک شده از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار می‌باشند. اگر قصد خرید سبزی خشک شده دارید؛ می‌توانید از  وبسایت «گیاه مارکت» سبزی خشک مورد نیاز خود را خریداری کنید. گیاه مارکت دارای انواع سبزیجات خشک با کیفیت؛ معطر؛ مرغوب و .... می‌باشد.

استفاده از سبزی خشک و مزایای آن

به کار بردن سبزیجات خشک هنگام پختن غذا به شما کمک می‌کند؛ غذای خود را خیلی زود حاضر کنید. اگر شما سبزی تازه تهیه کنید؛ زمان زیادی برای تمیز کردن؛ شستن؛ خورد کردن و .... آن نیاز می‌باشد. سبزیجات خشکی همچون شوید خشک؛ ترخون خشک؛ مرزه خشک؛ نعنا خشک و .... به غذای شما عطر خاصی می‌بخشند. خرید سبزیجات خشک در همه فصل‌ سال امکان پذیر است. تنوع در سبزی خشک کاملا مشاهده می‌شود. خرید این محصول بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. استفاده از سبزی خشک بسیار آسان و ساده می‌باشد.

سبزی خشک


خرید سبزی خشک و شیوه نگهداری آن در خانه

افراد زیادی برای این‌که راحت‌تر غذای خود را آماده کنند و هر زمان که نیاز بود؛ سبزی در دسترس داشته باشند؛ اقدام به خرید سبزی خشک می‌کنند. اما ممکن است برای نگهداری آن با مشکلاتی روبرو شوند. بنابراین لازم است پس از خرید نکاتی را در نظر داشته باشند.
بهتر است برای نگهداری سبزیجات در طولانی مدت؛ از ظروف در دار پلاستیکی یا شیشه‌ای استفاده کنید. این ظروف دردار  اجازه ورود هوا به داخل ظروف را نمی‌دهند و کمک می‌کنند سبزی خشک شده از هر نوع رطوبت و نم دور باشند. به این صورت از کیفیت سبزی خشک خشک کاسته نمی‌شود.


میزان استفاده از سبزی خشک در غذاها

بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان استفاده از سبزی خشک در غذاها برای هر نفر هفت تا هشت گرم می‌باشد. میزان تعیین شده سبزی خشک بر اساس نوع غذا؛ می‌تواند متغیر باشد. استفاده از سبزیجات خشک بستگی به سلیقه و نظر شما نیز دارد. بنابراین با در نظر گرفتن غذایی که درست می‌کنید؛ می‌توانید این مقدار سبزی را کاهش یا افزایش دهید.


برخی سبزیجات خشک و موارد مصرف آن

شنبلیله خشک

شنبلیله دارای گل‌های سفید و برگ‌های کوچک و سبز می‌باشد. استفاده از شنبلیله در رفع بیماری‌هایی همچون کم خونی؛ رفع شوره‌سر؛ درمان بی‌خوابی؛ پایین آوردن تب؛ درمانی بی‌مزگی دهان؛ درمان بیماری‌های تنفسی و اختلالات گوارشی و .... بسیار موثر می‌باشد. افرادی که به دیابت مبتلا هستند؛ مصرف شنبلیله را در برنامه غذایی خود قرار دهند. این سبزی جهت گلو درد و درمان زخم دهان موثر است.

موارد استفاده از شنبلیله

از بذر و تخم شنبلیله می‌توان در چاشنی غذا و سوپ استفاده کرد. شنبلیله خشک جهت پخت انواع خورشت؛ پاستا؛ سوپ و .... گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. برای خرید سبزی خشک به صورت فله یا عمده می‌توانید به وبسایت « گیاه مارکت » مراجعه و اقدام به خرید کنید. محصولات « گیاه مارکت » دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌باشد.

جعفری خشک

یکی از سبزیجاتی که بسیار خوشبو؛ خوش عطر و پر مصرف است؛ جعفری خشک می‌باشد. این سبزی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. استفاده از این سبزی به صورت خشک شده؛ هم در پخت غذا و هم برای تزئین غذاهای مختلف قابل توجه می‌باشد. جهت پختن سوپ؛ درست کردن ترشی‌جات؛ پختن آش و .... جعفری خشک کاربرد فراوانی دارد. در تهیه سس‌ها؛ انواع سالاد؛ تزیین غذاهای کبابی در رستوران‌ها و .... از جعفری خشک استفاده می‌شود.

 

نعنا خشک

این سبزی نیز مانند جعفری از عطر و بوی خاصی برخوردار می‌باشد. نعنا دارای انواع مختلفی است. استفاده از نعنا در بهبود دل‌درد؛ دل‌پیچ و نفخ شکم بسیار موثر می‌باشد. رشد این سبزی قابل توجه می‌باشد. در گل‌خانه و حتی خانه به راحتی و سریع رشد می‌کند.


موارد استفاده از نعنا خشک

نعنا به دلیل معطر بودن و طبع گرمی که دارد؛ آن را با ماست و خیار؛ دوغ؛ ماست و .... مخلوط می‌کنند. استفاده از نعنا خشک در انواع سالادها؛ انواع خوراک؛ سالاد میوه؛ انواع نوشیدنی‌های سرد و ..... نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

آویشن خشک

آویشن دارای انواع و گونه‌های مختلفی می‌باشد. در کشور ما آویشن شیرازی بسیار شناخته شده است. آویشن خشک در درمان بیماری‌های زیادی موثر می‌باشد. به دلیل خاصیت ضد باکتری این سبزی؛ آویشن در درمان آکنه و جلوگیری از التهاب مزمن موثر است. استفاده از آویشن جهت درمان اختلالات تنفسی؛ درمان قلب و عروق؛ سلامت استخوان؛ کنترل فشار خون؛ بهبود بینایی؛ درمان گرفتگی‌های عضلانی و .... حائز اهمیت می‌باشد.
 

موارد استفاده از آویشن خشک

آویشن خشک به عنوان طعم دهنده در کنار فلفل و نمک بر روی میز رستوران‌ها مشاهده می‌شود. آویشن خشک در تهیه پیتزا؛ درست کردن سس؛ انواع غذاها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.
با توجه به کاربرد زیاد آویشن خشک؛ قیمت آن بسیار مناسب و ارزان است. شما می‌توانید بدون صرف هزینه؛ وقت و انرژی برای خرید سبزی خشک به وبسایت « https://giahmarket.com » مراجعه کنید و خرید خود را به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام دهید. سفارش شما در کوتاه‌ترین زمان به دستتان می‌رسد.

 

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید