امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

Sunday 19 May 2024

ارزانترین بیمه شخص ثالث خودرو

1401/07/27
کد خبر : 27538
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 65 نفر

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌های اجباری است، مالکین خودرو در زمان خرید خودرو موظف به خرید آن هستند. بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی وارد شده در تصادفات رانندگی را پرداخت می‌کند. اما آیا ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث در کشور را می‌شناسید؟ برای انتخاب ارزانترین بیمه شخص ثالث باید به چه معیارهایی توجه داشت؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات برسید.

ارزانترین بیمه شخص ثالث کدام است؟

به طور کلی شرکت‌های بیمه با توجه به خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوانیم در میان شرکت‌های بیمه‌ای ارزانترین بیمه شخص ثالث را انتخاب کنیم، لازم است از جهات مختلف آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. معیارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای سنجش ارزانترین و گرانترین بیمه شخص ثالث استفاده کنید. در ادامه با معیارهای انتخاب ارزانترین بیمه شخص ثالث بیشتر آشنا خواهید شد.

عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث چیست؟

هر خودرو با توجه به سقف بیمه و نوع خودرو دارای حق بیمه متفاوتی است. در ادامه با عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث بیشتر آشنا خواهید شد:

مدت اعتبار بیمه نامه

مدت زمان ارائه خدمات بیمه‌ای شرکت‌های بیمه شخص ثالث روی نرخ نهایی آن‌ها تاثیر بسیاری دارد. هر بیمه‌نامه می‌تواند مدت زمان مشخصی برای پوشش بیمه‌ای خود داشته باشد. از این رو اگر قصد دارید که بیمه شخص ثالث را سه ماهه تمدید کنید، هزینه‌های اداری آن با بیمه یک ساله برابر خواهد بود.

تخفیف شرکتها

شرکت‌های بیمه روز به روز در حال افزایش هستند، از این رو بسیاری از آن‌ها به منظور جذب مشتری بیشتر و با توجه به شرایط موجود تخفیفات بسیاری را در اختیار مشتریان قرار می‌دادند. اما از سال 1395 ارائه این نوع تخفیف به مشتری ممنوع شد و به این ترتیب شرکت‌های بیمه تنها مجاز هستند، حدود 2.5 درصد دریافتی از مشتریان را به عنوان تخفیف در نظر بگیرند. اکنون هم تنها تعداد بسیاری کمی از شرکت‌های بیمه در حال ارائه این نوع تخفیفات هستند.

تخفیف بیمه نامه

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت بیمه باما در رابطه با بیمه شخص ثالث: یکی از بهترین تخفیف‌های بیمه شخص ثالث مربوط به بیمه عدم خسارت است. اگر در طول سال‌های مختلف از بیمه شخص ثالث خسارت دریافت نکرده باشید، به تعداد سال‌ها به شما تخفیف تعلق می‌گیرد. به میزان هر سال عدم استفاده از بیمه شخص ثالث حدود 5 درصد تخفیف به شما تعلق می‌گیرد، این تخفیفات تا 14 سال ادامه خواهد داشت.

سال تولید خودرو

خودروها مانند دیگر وسایل نقلیه چون اتوبوس، موتور، مینی‌بوس و... دارای اصطحلاک و فرسودگی هستند. از این رو سال ساخت‌ آن‌ها می‌تواند به روی در حق بیمه پرداختی تاثیرگذار باشد. در حال حاضر خودروهایی که عمر آن‌ها بیش از 15 سال است در مقایسه با دیگر خودروها حق بیمه بیشتری پرداخت می‌کنند.


 

بیمه شخص ثالث خودرو

کاربری خودرو

نوع کاربری خودروها کاملا متفاوت است. کاربری آن‌ها می‌تواند حق بیمه پرداختی را کاهش یا افزایش دهد. خودروهای باربری و تاکسی‌های حمل و نقل عمومی به دلیل اینکه بیشتر در معرض تصادفات رانندگی قرار دارند، باید حق بیمه بیشتری بپردازند. اما خودروهای معمولی سواری در مقایسه با کاربری که دارند، دارای کمترین میزان حق بیمه هستند.

قیمت خودرو

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب ارزانترین بیمه شخص ثالث قیمت خودرو است. تعداد سیلندرها در حق پرداختی بیمه شخص ثالث بی تاثیر نیست. معمولا خودروهای کمتر از چهار سیلندر(سمند، پیکان، پراید و..) دارای حق بیمه بسیار کمتری نسبت به خودروهایی هستند که بیش از چهار سیلندر دارند. البته سال ساخت خودرو هم حائز اهمیت است و معمولا با افزایش قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند. این مورد روی بیمه شخص ثالث تاثیر آنچنانی نخواهد داشت.

میزان تخلفات راننده

این عامل در زمان پرداخت خسارت تاثیرگذار خواهد بود. چنانچه در تصادفات رانندگی، راننده مقصر باشد باید در زمان پرداخت خسارت بخشی از خسارت وارد شده را خودش پرداخت کند. معمولا در اولین تصادف 2.5 درصد، در دومین تصادف 5 درصد و در سومین تصادف حدود 10 درصد خسارت وارد شده را باید راننده بپردازد.

گرانترین بیمه شخص ثالث کدام است؟

قیمت پایه بیمه شخص ثالث در تمامی شرکت‌های بیمه یکسان است. از این رو شرکت‌های بیمه نمی‌توانند تخفیف‌های مختلفی روی قیمت پایه بیمه اعمال کنند. اما برای مشخص کردن گرانترین بیمه شخص ثالث باید نوع خدمات و کیفیت آن‌ها را در نظر گرفت. در این جا می‌توان به معیارهایی چون میزان محبوبیت بیمه در بین مردم، بیمه‌ نامه‌های صادر شده، میزان فروش بیمه و.. اشاره کرد. تشخیص گرانترین بیمه شخص ثالث هم همانند ارزانترین بیمه شخص ثالث دارای معیارهایی است که با توجه به آن‌ها می‌توانید شرکت بیمه مورد نظر خود را انتخاب کنید.


 

بیمه شخص ثالث خودرو

آیا در خرید بیمه شخص ثالث فقط قیمت مهم است؟

در خرید بهترین بیمه شخص ثالث باید معیارهای مختلفی را مد نظرتان قرار دهید. تنها قیمت بیمه و حق پرداختی ماهانه نیست که می‌تواند اعتبار و ارزش یک شرکت را نشان دهد. در خرید بیمه شخص ثالث مالک خودرو باید به عواملی بسیاری چون میزان پوشش شخص ثالث، تخفیف بیمه شخص ثالث، کاربری خودرو، جریمه دیرکرد، مدت اعتبار بیمه نامه و... توجه کند. این عوامل می‌توانند تاثیر بسیاری روی بیمه شخص ثالث داشته باشد.

کلام آخر

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری بوده، از این رو هیچ خودرویی نمی‌تواند بدون داشتن آن در شهر تردد کند. برای خرید بیمه شخص ثالث می‌توانید به هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین اقدام کنید. برای مراجعه حضوری به یکی از دفاتر و نمایندگی‌های شرکت بیمه مورد نظر مراجعه کرده و با مدارک خود بیمه شخص ثالث را خریداری کنید.
اما راه دیگر برای خرید بیمه شخص ثالث، خرید آنلاین است. خرید آنلاین بیمه با توجه به وب‌سایت بیمه باما: بیمه باما یک سامانه مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. از طریق وبسایت بیمه باما شما می توانید به راحتی و در کمترین زمان قیمت انواع بیمه ها را از تمامی شرکتهای بیمه استعلام بگیرید، آنها را با هم مقایسه کنید و در نهایت بیمه نامه مورد نظر خود را به صورت آنلاین خرید نمایید. بیمه نامه شما سریعا صادر شده و به آدرس مورد نظر شما ارسال می گردد. در تمامی مراحل همکاران ما آماده مشاوره به شما هستند.
 


لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/27538
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید