امروز پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

Thursday 09 May 2024

بستنی توت فرنگی ژله‌ای

1401/07/28
کد خبر : 14300
دسته بندی : انواع سالاد و دسر وسس
تعداد بازدید : 51 نفر

مواد لازم بستنی توت فرنگی ژله ای:


    شکر    ۴ قاشق سوپ خوری
    شیر خشک قنادی    ۴ قاشق سوپ خوری
    ژله توت فرنگی    ۱ بسته
    خامه شیرین شده قنادی    ۳۶۵ گرم
    آب یا شیر    یک و نیم پیمانه

طرز تهیه بستنی توت فرنگی ژله ای:


برای آماده کردن بستنی توت فرنگی ژله ای شیر خشک قنادی رو داخل ظرفی بریزین و شکر رو بهش اضافه کنید.در بستنی توت فرنگی ژله ای پودر قند را با شکر مخلوط کنید

و با همزن دستی مخلوط کنید و بعد ژله توت فرنگی رو بهش اضافه کنید.

ژله توت فرنگی را به پودر شیر خشک و شکر اضافه کنید

و مخلوط کنید. شیر یا آب رو کم کم به مواد اضافه کنید.

شیر را به مواد بستنی ژله ای توت فرنگی اضافه کنید

و هم زمان با هم زن دستی مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه (من از آب استفاده کردم). ظرف رو روی حرارت کم قرار بدین و مدام هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه و آب کاملا داغ بشه و بخار از ظرف بلند بشه اما نیازی نیست که بجوشه.

روی حرارت به هم بزنید تا مایع بستنی ژله ای توت فرنگی درست شود

بعد حرارت رو خاموش کنید و اجازه بدین مواد کاملا خنک بشه.

در این فاصله خامه شیرین شده قنادی رو از فریزر خارج کنید و اجازه بدین یخش کمی باز بشه و خامه نرم و قابل هم زدن بشه بعد با دور تند همزن به مدت حدودی هفت الی ده دقیقه بزنید تا خامه کاملا فرم بگیره.

مایه توت فرنگی خنک شده رو به خامه فرم گرفته اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا یکدست بشه.خامه شیرین شده را به مواد بستنی ژله ای توت فرنگی اضافه کنیددر صورت دلخواه میتونید کمی رنگ خوراکی صورتی به مواد اضافه کنید تا مایه بستنی خوش رنگ تر بشه (استفاده از رنگ خوراکی اختیاری هست).

قالب های سیلیکونی بستنی رو داخل سینی قرار بدین و چوب بستنی رو داخل قالب قرار بدین و از مایه بستنی داخل قالب ها بریزین تا کاملا پر بشه با کمک یک قاشق مایه بستنی رو پخش و روی اون رو صاف کنید.

مایه بستنی توت فرنگی ژله ای را در یک قالب بریزیدبعد از پر کردن قالب حتما چوب رو داخل قالب کمی حرکت بدین تا مطمئن بشین زیر چوب بستنی با مواد پر شده باشه. قالب ها رو به مدت چند ساعت داخل فریزر بذارین تا کاملا ببندن. مابقی مایه بستنی رو میتونید داخل یک ظرف مسطح بریزین و روی اون رو بپوشونید و داخل فریزر بذارین تا ببنده.

وقتی بستنی کاملا بست به راحتی از قالب خارج کنید کافیه کناره های قالب سیلیکونی رو بکشید تا جدا بشه و بستنی رو خارج کنید در صورت دلخواه میتونید روی بستنی رو با شکلات سفید یا ترافل یا شکلات چیپسی تزئین کنید.

بستنی ای که داخل ظرف ریختین رو هم میتونید با کمک قاشق مخصوص بستنی اسکوپ بزنید و داخل بستنی خوری بذارین اما حتما توجه کنید که هر بار اسکوپ رو داخل آب بزنید و بعد بستنی رو با کمک اسکوپ بردارین تا کارتون راحت تر و تمیز تر انجام بشه.

روی بستنی شکلات خرد شده بریزین و نوش جان کنید.

برترین ها


لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/14300
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید