امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

Wednesday 08 May 2024

راهنمایی سفر زمینی به ارمنستان از ایران

1401/07/28
کد خبر : 24407
دسته بندی : تور
تعداد بازدید : 85 نفر

یکی از مقصدهایی که آژانس‌های مسافرتی به شما می‌دهند، کشور ارمنستان است. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مسافران از سایت‌های فروش بلیط و آژانس‌های مسافرتی می‌پرسند، درباره سفر به جایی جدید و خاص است. در جواب به این نوع مسافران، باید ارمنستان را معرفی کرد. شاید با خود بگوید ارمنستان کجاست؟ آیا جاذبه‌ گردشگری دارد؟ چقدر هزینه لازم است تا بتوانیم به این سفر برویم؟ کدام تور ارمنستان و علی بابا تور ایروان بهتر است؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوال‌ها را بگیرید و با ارمنستان بیشتر آشنا شوید.

معرفی ارمنستان

ارمنستان کشوری در شمال غربی ایران به‌شمار می‌رود. این کشور از شمال با گرجستان، از شرق با آذربایجان و از جنوب با ایران همسایه است. ارمنستان جزو اولین کشورهای مسیحی محسوب می‌شود که نقش مهمی در تاریخ داشتند. پایتخت این کشور ایروان بوده و واحد پول آن درام ارمنستان است. ارمنیان در رشته‌های معماری، منبت‌کاری، نقاشی، موسیقی و تئاتر پیشینه طولانی دارند و در این هنرها هنرمندان قابلی هستند. همچنین در صنعت سنگ بسیار توانمند شناخته می‌شوند و این به‌خاطر موقعیت جغرافیایی ارمنستان است.

سفر با اتوبوس به ارمنستان

اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقیله در مدت زمان بیشتری شما را به مقصد می‌رساند؛ اما در مقایسه با قیمت بسیار به صرفه‌تر است. اگر بخواهید با تور ارمنستان 1400 یا تور ایروان سفر داشته باشید، باید خود را برای 1200 کیلومتر مسافت آماده کنید. اتوبوس این مسافت را در زمان 17 ساعت طی می‌کند. اتوبوس در شهرهای مختلف توقف دارد؛ باید صبور باشید تا به مقصد برسید. اگر نمی‌خواهید برای سفر به ارمنستان زیاد هزینه کنید، بهترین گزینه روبه‌روی شما سفر با اتوبوس است. این مسافت از تهران تخمین زده شده و اگر در شهرهای دیگر ایران می‌خواهید به این سفر بروید، باید فاصله زمانی رسیدن به تهران را از شهر خود محاسبه کنید. سپس مسافت به‌دست آمده را به این عدد  اضافه کنید تا بفهمید حدودا چند ساعت باید در راه باشید.


 علی بابا

سفر با ماشین شخصی به ارمنستان

بسیاری از مردم دوست دارند با ماشین شخصی سفر کنند و از جاده‌ها و مسیر لذت ببرند. برای رفتن به کشور خارجی با وسیله شخصی باید کارت عبور برای ماشین خود تهیه کنید. برای این کار ابتدا به گمرگ غرب تهران بروید و در آن جا همه مدارک ماشین مثل کارت ماشین، بیمه نامه، برگ سبز، کارت ملی، شناسنامه و خود ماشین را حتما با خود ببرید و آن را نشان دهید تا بتوانید برگه کاپوتاژ را دریافت کرده و با آن برگه از مرز خارج شوید.
سپس می‌توانید سفر خود را با وسیله شخصی شروع کنید. این کار کمی هزینه‌های شما را بیشتر می‌کند و ممکن است شما را تا ساعت‌ها منتظر نگه دارد. سفر با ماشین شخصی بسیار پرخطر و پردردسر است؛ پس پیشنهاد می‌کنم سفر با اتوبوس با تور ارمنستان و تور ایروان را تجربه کنید. جدا از دردسرهای ماشین، بحث قیمت بنزین نیز مطرح است. با این وضعیت قیمت بنزین، طی 1200 کیلومتر با ماشین هزینه زیادی روی دست‌تان می‌گذارد تا بتوانید تازه به شهر ایروان برسید.

شهرهای واقع در مسیر رسیدن به ارمنستان

اگر از تهران بخواهید این سفر را شروع کنید، باید ابتدا به شهر رشت بروید که مسافت 600 کیلومتری را طلب می‌کند. سپس از آن‌جا به جلفا بروید؛ فاصله آن 130 کیلومتر تا رشت است. از جلفا تا لب مرز نوردوز باید فاصله 90 کیلومتری را طی کنید تا لب مرز برسید.


 علی بابا

 نکات مهم برای عبور از مرز

•    همه وسایل مسافران هنگام عبور از مرز چک می‌شود؛ به‌گونه‌ای چمدان خود را ببندید که بتوانید به‌راحتی بگردند و دوباره وسایل خود را بچنید.
•    برای عوارض باید هزینه‌ای پرداخت کنید؛ این کار را می‌توانید با باجه بانک ملی داخل گمرک انجام دهید.
•    وسایل موردنیاز مثل شناسنامه، کارت ملی، ویزا، پاسپورت و کارت عبور از مرز را دم دست قرار دهید تا سریع‌تر کار شما انجام شود.
•    همراه داشتن بیش از 9 هزار دلار ممنوع است.
•    همراه داشتن مواد مخدر، قرص‌های مسکن و... بدون نسخه پزشک ممنوع است.

کلام آخر

کشور ارمنستان یکی از همسایه‌های ایران و یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت خارج از کشور به‌شمار می‌رود. اگر دوست دارید به سفری خارجی بروید و زیاد هزینه نکنید، پیشنهاد ما به شما سفر به ارمنستان با اتوبوس خواهد بود. درست است زمان زیادی در مسیر هستید؛ ولی شما هزینه سفر به مشهد یا کیش را می‌پردازید و به سفری خارجی می‌روید.
می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری این کشور لذت ببرید و با فرهنگ و تمدن این کشور همسایه بیشتر آشنا شوید. سفر به ارمنستان حتی می‌تواند جایگزین سفری به استان‌های توریستی ایران باشد. در این سفرها شما بیشتر سوغاتی می‌خرید؛ پس شما می‌توانید سفری خارجی بدون خرید را تجربه کنید تا سفری به استان‌های داخلی همراه با خرید.


لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/24407
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید