امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

Sunday 19 May 2024

"سوربات پتاس" چيست؟ | کاربردها | جدیدترین قیمت

1401/07/27
کد خبر : 27532
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 53 نفر

با سوربات پتاس و اهمیت آن آشنا شوید

یکی از مواد اولیه که دارای جایگاه و نقش بسیار مهمی بوده و ردپای خود را در بسیاری از صنایع به جا گذاشته است، سوربات پتاس است؛ حال با وجود اهمیت این ماده و نقش مؤثر آن، تولیدکنندگان فعال در صنایع اقدام به خرید سوربات پتاس عمده نموده و روند تولید را سرعت و رونق بخشیده‌اند؛ اما در توضیحات بیشتر راجع به سوربات پتاس باید بگوییم نام دیگر این محصول، نمک پتاسیم اسید بوریک بوده و با نگاهی به این ماده، متوجه ساختار نمکی آن خواهید شد، نمکی که به رنگ سفید است.
ضمناٌ ماده فوق، فاقد هر نوع طعم یا بو بوده و از این نظر خنثی خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های سوربات پتاس این است که قابلیت انحلال در آب را داشته و در آن به‌خوبی حل خواهد شد؛ اما در خصوص مصرف سوربات پتاس باید بگوییم اغلب به‌عنوان نوعی ماده افزودنی در صنایع استفاده می‌گردد؛ البته از این محصول به‌عنوان ماده نگهدارنده نیز بهره برده و با وجود آن، تغییرات مثبت و پایداری را در محصولات به وجود می‌آورند.
این ماده به‌عنوان نگهدارنده، منجر به افزایش ماندگاری و پایداری ترکیبات غذایی شده و مانع از رشد کپک و ایجاد فساد و خرابی در این ترکیبات خواهد شد؛ لذا دارای نقش و اهمیت غیرقابل‌اجتناب بوده و بی‌جهت نیست که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مواد اولیه، شناخته شده است. در ادامه لازم است بگوییم سوربات پتاس دارای شماره مخصوص بوده و با همین شماره در صنایع غذایی استفاده می‌شود؛ شماره اختصاص یافته به این ماده، E202 بوده و صنعتگرانی که در صنایع غذایی فعال هستند، سوربات پتاس را با این شماره می‌شناسند.


 سوربات پتاس
خرید سوربات پتاس از بازرگانی پارسیان شیمی نگین طهران

نحوه تولید سوربات پتاس

سوربات پتاس یا سوربات پتاسیم که تبدیل به یکی از مواد اولیه اساسی شده است، به‌صورت صنعتی تولید شده و جهت تولید نهایی این ماده، نیاز به خنثی‌سازی دو ترکیب مهم یعنی پتاسیم هیدروکسید و اسید سوربیک خواهد بود؛ به عبارت دیگر طی فرآیند خنثی‌سازی که روی این دو ماده صورت می‌گیرد، سوربات پتاس تولید شده و به صنایع مهم کشور راه پیدا خواهد کرد.
ماده‌ای که طی خنثی‌سازی دو ترکیب نامبرده حاصل می‌گردد، با دو شکل کلی همراه خواهد بود که در قسمت زیر به این دو اشاره شده است:
1.    سوربات پتاس گرانولی سفید: این ماده در مقایسه با سوربات پتاس پودری، دارای ذرات کشیده‌تر و نسبتاٌ درشت‌تری است.
2.    سوربات پتاس پودری: از ذرات پودری و ریز برخوردار بوده و از نظر ظاهری، با سوربات پتاس گرانولی، کاملاٌ متفاوت خواهد بود.
حال اگر تصمیم به خرید سوربات پتاس دارید، می‌توانید پس از بررسی نیازهای خود، از میان دو محصول مذکور، انتخاب نهایی را انجام دهید.

سوربات پتاس در چه صنایعی کاربرد دارد؟

پیش از اینکه به خرید سوربات پتاس بپردازید، بهتر است تا اطلاعات کلی را راجع به کاربردهای مربوط به این محصول کسب نمایید، در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه شده که توجهتان را به آن‌ها جلب خواهیم کرد:

1. صنایع غذایی:

این ماده که ایمن بودن آن از طریق پژوهش‌های جهانی به اثبات رسیده است، نه تنها منجر به ماندگاری هرچه بیشتر فرآورده‌های غذایی خواهد شد؛ بلکه از بروز تغییرات ظاهری و ساختاری در این فرآورده‌ها نیز جلوگیری خواهد نمود. انواع مواد و فرآورده‌های غذایی که نیازمند این ماده بوده و با وجود آن، دوام بیشتری خواهند داشت، عبارت‌اند از: انواع مواد لبنی، انواع محصولات کنسروی از جمله سبزیجات کنسروی، انواع فرآورده‌های شیرین‌مزه از قبیل مربا و بستنی، فرآورده‌های خشک مانند میوه خشک، فرآورده‌های گوشتی، آدامس‌های جویدنی، انواع چاشنی، خلال سیب‌زمینی و شمار دیگری از محصولات.
لازم است تا این نکته مهم را یادآور شویم که طبق نظراتی که سازمان‌های غذایی اعلام کرده‌اند، سوربات پتاس فاقد هر نوع ضرر و یا اثرات سوء بر بدن انسان بوده و از همین رو صنعتگران به استفاده از این محصول در صنایع مهم از جمله صنعت غذایی پرداخته‌اند.

2. صنایع ساخت محصولات بهداشتی و آرایشی:

این ماده که در این صنایع اهمیت یافته است، جایگزین ماده‌ای مانند پارابن شده و به‌عنوان یک ماده ضد میکروبی عمل می‌کند؛ همچنین ماده فوق که دارای ترکیبات ملایم است، به‌عنوان یک ماده نگهدارنده، تنها با درصد کم مورد استفاده قرار گرفته و اثرات ناشی از میکروارگانیسم‌ها را در محصولات آرایشی و بهداشتی، خنثی خواهد کرد، یعنی جلوی تخریب این محصولات، در اثر رشد میکروارگانیسم‌ها را خواهد گرفت.
همچنین باید بگوییم ضد حساسیت‌زا بودن این ماده نیز به اثبات رسیده و جز موارد نادر که با حساسیت‌های ملایم پوستی همراه بوده است، گزارش‌های دیگری مبنی بر حساسیت‌زا بودن سوربات پتاس اعلام نشده است؛ اما محصولاتی که حاوی مقادیر اندکی سوربات پتاس هستند، شامل انواع کرم، مرطوب‌کننده، شامپو و محصولات مراقبتی خواهند گردید.


 سوربات پتاس
خرید سوربات پتاس را از بازرگانی شیمی نگین طهران، کاملاٌ راحت انجام دهید.

3. صنایع تولیدکننده خوراک حیوانات

انواع خوراک دام، طیور و حیوانات دیگر مانند غذای گاو، مرغ، گربه، سگ و سایر حیوانات را با تکیه بر این ماده تولید نموده و مانع از فساد و تخریب زود هنگام آن‌ها خواهند شد.

نحوه عملکرد سوربات پتاس به‌عنوان یک نگهدارنده

پیش از خرید سوربات پتاس، علاوه بر اینکه باید با کاربردهای این محصول و نقش مؤثر آن آشنا شوید، باید اطلاعات کامل‌تری هم راجع به این محصول به دست آورید تا بدانید با چه ماده‌ای سروکار خواهید داشت؛ در ادامه توضیحاتی را راجع به نحوه عملکرد سوربات پتاس، به‌عنوان یک ماده نگهدارنده، ارائه خواهیم داد.
سوربات پتاس، نقش یک ماده مهارکننده را بر عهده داشته و در فرآیند انتقال متابولیکی، اختلال‌هایی را ایجاد خواهد کرد؛ این ماده منجر به عملکرد بهتر غشاء سلولی شده و درنهایت از تکثیر و رشد میکروب‌ها، ممانعت خواهد نمود؛ در این صورت، اثر خود را به‌عنوان یک ترکیب نگهدارنده، نشان خواهد داد. حال که با جوانب این ماده آشنا شدید، زمان آن است تا اقداماتی را برای خرید سوربات پتاس انجام دهید.

خرید سوربات پتاس از شرکت بازرگانی پارسیان شیمی نگین طهران

اگر به دنبال راهی مناسب برای خرید سوربات پتاس عمده هستید، می‌توانید با مراجعه به شرکت بازرگانی پارسیان شیمی نگین طهران، این اقدام را خیلی سریع و راحت انجام دهید؛ این مجموعه در زمینه خرید و فروش مواد اولیه شیمیایی، غذایی، کشاورزی و آرایشی بهداشتی، مشغول به فعالیت بوده و به تأمین بخش عمده‌ای از این مواد پرداخته است.
از اقدامات خوبی که این مجموعه انجام داده، این است که امکان سفارش آنلاین را برای تمام متقاضیان فراهم نموده است. لذا شما عزیزان می‌توانید از طریق همین سایت، سفارشات خود را ثبت نموده و حتی اگر پیش‌خرید، نیاز به استعلام قیمت سوربات پتاس و یا مشاوره در خصوص این محصول داشته باشید، کارشناسان متخصص حاضر در مجموعه، تمام این امور را برای شما انجام خواهند داد.


 سوربات پتاس
خرید سوربات پتاس در سریع ترین زمان
 


لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/27532
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید