امروز پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

Thursday 09 May 2024

سوغات زاهدان چیست ؟

1401/07/28
کد خبر : 24172
دسته بندی : سوغات و صنایع دستی
تعداد بازدید : 83 نفر


سوغات زاهدان چیست ؟
سوغات زاهدان چیست ؟

انبه زاهدان

انبه میوه ای است که در مناطق گرمسیر رشد می کند و به همین علت، زاهدان و استان سیستان بلوچستان مکان مناسبی برای پرورش آن است. زنان هنرمند سیستانی از انبه ترشی، مربا و … درست میکنند. شما میتوانید انبه و سایر محصولاتی که از انبه درست می شود را بعنوان سوغات شهر زاهدان بهمراه خود ببرید.

تخفیفان
سوغات زاهدان چیست ؟
سوغات زاهدان چیست ؟

چای زاهدان 

با قدم زدن در بازارهای زاهدان، ظروفی پر از چای در داخل مغازه ها به چشم میخورد که هر کسی را برای خرید وسوسه می کند و طعم بسیار عالی دارد. این چای یکی از محصولاتی است که از کشورهایی همچون هند وارد زاهدان میشود و کیفیت خوبی دارد. علاه بر چای سیاه، چای سبز هم برای خرید موجود است. چای دیگری که شاید اسم آن به گوشتان نخورده باشد چای سفید است که می توانید آن را در زاهدان بیابید چای سفید کمیاب و گران قیمت است. از نظر شکل ظاهری هم برگ های بلند دارد. دم کرده چای سفید شبیه به چای سبز است و خواص ضد سرطانی آن بیشتر می باشد. چای زاهدان طرفدران بسیاری دارد و سوغاتی مناسبی از شهر زاهدان است.

سوغات زاهدان چیست ؟
سوغات زاهدان چیست ؟

کلوچه خرمایی زاهدان 

یکی از شیرینی های سنتی زاهدان کلوچه خرمایی است. این کلوچه در شهرهایی چون زابل هم درست میشود. طعم فوق العاده ای دارد. زنان هنرمند زاهدانی و سیستانی این هنر را از گذشته حفظ کرده اند و همچنان به پخت آن بصورت سنتی مشغول هستند. خمیر این کلوچه را از آرد، شیر، خمیر مایه، رازیانه و سیاه دانه درست میکنند و داخل آن را از خرما تف داده شده در روغن پر میکنند. این کلوچه سوغاتی خوشمزه ای از شهر زاهدان است و نظر هر کسی را جلب می کند.

سوغات زاهدان چیست ؟
سوغات زاهدان چیست ؟

خرما زاهدان

یکی دیگر از محصولات استان های گرمسیری خرما است که طبعی گرم دارد. شما می توانید این محصول ارزشمند و پرفایده را به عنوان سوغات به شهر خود ببرید. مرغوبترین خرمای زاهدان همان خرمای مضافتی است که در برابر خرمای عراقی وزنی دو برابر دارد و کشاورزان از ارزش زیاد این محصول می گویند. تولید انبوه این محصول در شهرهای ایرانشهر و سراوان صورت می پذیرد و خرمای ربی فقط در زاهدان کشت و برداشت می شود. خرمای زاهدان با وجود مرغوبیت و کیفیت بالا از توجه بسیار کمی برخوردار شده است.

سوغات زاهدان چیست ؟



لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/24172
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید