امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

Wednesday 08 May 2024

ماینکرافت کلاسیک

1401/07/28
کد خبر : 21622
دسته بندی : فکری
تعداد بازدید : 53 نفر

این بازی انلاین توسط Markus "Notch" Persson به زبان برنامه نویسی جاوا ساخته شد و در سال 2009 به عنوان یک آلفای عمومی برای رایانه های شخصی منتشر شد ، این بازی در نوامبر 2011 رسماً منتشر شد ، و در آن زمان جینس برگنشتاین توسعه آن را به دست گرفت. Minecraft از آن زمان به پلتفرم های مختلف منتقل شده و به پرفروش ترین بازی ویدیویی همه دوران تبدیل شده است ، با 200 میلیون نسخه تا کنون در تمام سیستم عامل ها و 126 میلیون کاربر فعال ماهانه. در بازی ماینکرافت آنلاین ، بازیکنان دنیای سه بعدی و بی نظیری را با زمین بی نهایت کشف می کنند و ممکن است مواد اولیه ، ابزار و وسایل صنایع دستی را کشف و استخراج کنند و سازه ها یا کارهای خاکی بسازند. بسته به حالت بازی ، بازیکنان می توانند با "اوباش" تحت کنترل رایانه مبارزه کنند ، همچنین با سایر بازیکنان در همان جهان با یکدیگر همکاری یا رقابت کنند.

حالت های بازی حالت بقا را شامل می شوند ، که در آن بازیکنان باید منابع لازم را برای ایجاد جهان و حفظ سلامتی و حالت خلاقانه بدست آورند که بازیکنان دارای منابع نامحدود باشند. بازیکنان می توانند بازی را برای ایجاد مکانیک جدید گیم پلی ، موارد و دارایی ایجاد کنند. بازی ماینکرافت بدون نصب کامپیوتر مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است و چندین جایزه کسب کرده و به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین بازی های ویدیویی در همه زمان ها ذکر شده و در ژوئن سال 2020 به سالن مشاهیر جهانی فیلم (World Video Game Hall of Fame) منتقل شده است. کنوانسیون های سالانه MineCon نقش های زیادی در محبوبیت بازی ایفا می کردند. همچنین در محیط های آموزشی به ویژه در حوزه سیستم های محاسباتی مورد استفاده قرار گرفته است زیرا کامپیوترهای مجازی و دستگاه های سخت افزاری در آن ساخته شده است. در سال 2014 ، Mojang و مالکیت معنوی Minecraft توسط مایکروسافت با 2.5 میلیارد دلار خریداری شد. تعدادی بازی Spin-Off نیز تولید شده است ، مانند Minecraft: Sto گیم پلی بازی ماین کرافت ماینکرفت یک بازی sandbox سه بعدی است که اهداف خاصی برای انجام آن ندارد و به بازیکنان آزادی زیادی می دهد تا بتوانند در نحوه انتخاب بازی مشارکت کنند.با این حال ، یک سیستم دستیابی به موفقیت وجود دارد ، که در Java Edition بازی به عنوان "پیشرفت ها" شناخته شده است. گیم پلی به صورت پیش فرض از نظر شخص اول است ، اما بازیکنان گزینه ای برای دیدگاه شخص سوم دارند.  دنیای بازی از اشیاء سه بعدی خشن تشکیل شده است - عمدتا مکعب و مایعات ، و معمولاً به آن "بلوک" گفته می شود - مواد مختلفی مانند خاک ، سنگ ، سنگ معدن ، تنه درخت ، آب و گدازه را نشان می دهد. گیم پلی اصلی در چیدن و قرار دادن این اشیاء می چرخد. این بلوک ها در یک شبکه سه بعدی ترتیب داده شده اند ، در حالی که بازیکنان می توانند آزادانه در سراسر جهان حرکت کنند. بازیکنان می توانند بلوک های "من" را ببندند و سپس آنها را در جای دیگری قرار دهند و این امکان را برای ساختن چیزها می دهد.  بسیاری از مفسران ، سیستم فیزیک بازی را غیرواقعی توصیف کرده اند ؛ مایعات به طور مداوم برای مسافت افقی محدود از بلوک های منبع جریان می یابند ، که می توان با قرار دادن یک بلوک جامد در جای خود یا با چنگ زدن به یک سطل ،آنها را از بین برد.

این بازی همچنین حاوی ماده ای به نام redstone است که می تواند برای ساخت دستگاه های مکانیکی بدوی ، مدارهای الکتریکی و دروازه های منطقی مورد. کنترل: موس یا تاچ.

کنترل: موس : نگاه به اطراف | کلید های WASD : حرکت | اسپیس: پرش | شیفت: دویدن | اسکیپ: توقف ( منو) | B : انتخاب بلوک ها


لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/21622
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید