امروز پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

Thursday 09 May 2024

والتر تویس (۱۹۲۸ –۱۹۸۴)

1401/07/28
کد خبر : 14656
دسته بندی : هنری و فرهنگی
تعداد بازدید : 57 نفر

والتر تویس (Walter Tevis) در سال ۱۹۲۸ در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، آمریکا بدنیا آمد. وی از چهره‌های مطرح نویسندگی داستان کوتاه در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی است. از او ۳۰ داستان کوتاه به جای مانده است. با این همه عمده شهرت تویس به نگارش دو رمان مشهور بیلیاردباز و رنگ پول مربوط است که هردو اقتباس سینمایی موفق نیز دارند.

والتر تویس، زاده ۲۸ می ۱۹۲۸ در سانفرانسیسکو، رمان‌نویس و استاد دانشگاه آمریکایی بود که عمدتا با دو رمان مشهور بیلیاردباز و رنگ پول شناخته می‌شود.

پیشینه

تویس دانش آموخته مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در رشتهٔ ادبیات انگلیسی از دانشگاه کنتاکی بود. او به مدت ۱۴ سال نیز در  دانشگاه اوهایو به تدریس ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق مشغول بود و در این حین به نوشتن نیز می‌پرداخت.

تویس ۶ سال آخر عمرش را با نوشتن رمان‌های مرغ مینا (۱۹۸۰)، قدم‌های خورشید (۱۹۸۳)، حرکت اول ملکه (۱۹۸۳) و رنگ پول (۱۹۸۴) سپری کرد و در نیویورک ساکن بود. و سرانجام در بر اثر سرطان ریه در ۸ اوت ۱۹۸۴ در ۵۶ سالگی درگذشت.

تویس یک سیگاری قهار، قمارباز و الکلی توصیف شده است، و آثار او اغلب شامل این موارد به عنوان مضامین اصلی بود. تویس در دهه ۱۹۷۰ با کمک الکلی‌های گمنام توانست بر عادت خود به الکل غلبه کند.

برچسب ها :
# والتر تویس

لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/14656
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید