امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

Monday 20 May 2024

کباب بختیاری

1401/07/28
کد خبر : 13991
دسته بندی : غذای های ایرانی و سنتی
تعداد بازدید : 29 نفر

برای تهیه کباب بختیاری به راسته گوسفندی و سینه مرغ یا فیله ماهی نیاز دارید. کباب بختیاری اصیل با گوشت بره و دنبه به‌ صورت یکی در میان در سیخ درست می‌شود و طعمی منحصربه‌فرد دارد.

مواد لازم برای چهار نفر

    فیله گوسفند: ۳۰۰ گرم
    مرغ: ۳۰۰ گرم
    پیاز: یک عدد
    فلفل دلمه سبز: یک عدد
    لیمو ترش: یک عدد
    زعفران: یک قاشق سوپ‌خوری
    کره: ۵۰ گرم
    روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
    نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
    سس سویا: ۲ قاشق غذاخوری
    برنج یا نان: برای سرو
    گوجه‌فرنگی کبابی و ریحان تازه: برای سرو

طرز تهیه
فیله گوشت و مرغ را بشویید و آن‌ها را پس از خشک شدن روی تخته برش بزنید. سپس با استفاده از بیفتک یا گوشتکوب به‌آرامی گوشت و مرغ را بکوبید تا نرم شوند. در ادامه گوشت و مرغ را در ظرف‌های جداگانه قرار دهید. پیاز رنده شده را دو ظرف مرغ و گوشت بریزید. سپس سس سویا، روغن زیتون و فلفل را به گوشت و مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل، فلفل دلمه و زعفران دم‌کرده را به مرغ بیفزایید و آن‌ها را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب مزه‌دار شوند. نیم ساعت قبل از پخت کباب، مقداری آب لیمو ترش تازه و نمک به گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید.

برای به سیخ کشیدن مواد باید از دو تکه گوشت و دو تکه مرغ در کنار هم استفاده کنید. با دقت مواد گوشتی را به‌ترتیب به سیخ بکشید تا تمام شوند. سپس با استفاده از گوشتکوب یا بیفتک به‌آرامی روی گوشت و مرغ‌ها بکوبید تا مرز بین گوشت‌ها از بین برود و به هم نزدیک‌تر شوند. کباب‌ها را روی منقل آماده قرار دهید و در زمان پخت، برای جلوگیری از خشک شدن کباب، چند بار با استفاده از برس، آن‌ها را به ترکیب کره آب شده و زعفران آغشته کنید. برای درآوردن کباب‌ها از سیخ از یک تکه نان کمک بگیرید. سپس آن‌ها را با ریحان و گوجه‌فرنگی تزئین کنید. کباب بختیاری را با برنج زعفرانی یا نان  سرو کنید.

نکات مهم

برای تهیه کباب بختیاری در تابه، آن‌ها را در سیخ چوبی سیخ کنید. برای این کار بهتر است گوشت و مرغ را به تکه‌های کوچک‌تر برش بزنید. مقداری روغن در تابه بریزید و اجازه دهید تا روی شعله متوسط گاز داغ شود. سپس سیخ‌های چوبی را در تابه بچینید تا یک طرف آن‌ها روی شعله ملایم گاز بپزد. سیخ‌ها را برگردانید تا سمت دیگر کباب‌ها آماده شود. کباب بختیاری تابه‌ای را با انواع سبزیجات بخارپز یا گریل شده سرو کنید.

گوشت را از ابتدا با نمک مزه‌دار نکنید تا سفت نشود.

منبع: برترین ها

برچسب ها :
# کباب بختیاری

لینک کوتاه :
https://kollbe.ir/article/show/13991
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
بیشتر بدانید
با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید